چطور کارفرما رو قانع کنم؟؟؟

بی شک یکی از اصلی­ترین بخش­های هنر هر آدمی توی بازار کار، جذب مشتریه و اینکه چطوری زمان شروع کار، این قدرت رو توی خودمون بوجود بیاریم و اعتمادبه­نفس داشته باشیم تا یک فرد رو راضی کنیم که متوجه بشه ما توانایی انجام کارش رو داریم و با اعتمادسازی به یک مشتری همیشگی تبدیلش کنیم.

جلب اعتماد مشتری، امروزه بیش از هر زمان دیگه­ ای توی فروش محصول یا خدمات مطرحه.

قطعا، مهمترین چیز اینه که کار معماری خودتون رو به بهترین شکل انجام بدید! اما این برای بعد از گرفتن کاره!!!

خیلی مهمه که چجوری خودتون رو به عنوان یک معمار خوب معرفی کنید، چون تو این بازار کاررقابت زیاده.

با برندسازی، میتونید دوستان و آشناها و کارفرماهای بالقوه رو تحت تأثیر قرار بدید.

اینترنت و البته اینستاگرام میتونه قدرت شما رو توی دنیای مجازی افزایش میده و این مسئله آینده کاری شما رو با خطر کمتری مواجه میکنه.

 

اما راه درست کدومه؟

توی اولین مرحله باید خودتون رو با یک سوال ساده آنالیز کنید: آیا من توانایی انجام این کار رو دارم؟

اما همیشه یادتون باشه که هدف، انجام درستِ کاره و نمیخوایم صرفا اون کار انجام بشه و با یک قرارداد مشتری رو به پول تبدیل کنیم. اما این موضوع تا شروع نکنید میسر نمیشه!

شروع کنید. فرقی نمیکنه طراحی داخلی باشه یا طراحی نمای ساختمون.

بهتره توی قدم دوم روی نوع روابط خودتون با اشخاص کار کنید.

باید مشتری توی بازار کار همیشه برامون همون مشتری بمونه. فن بیان و انتقال مطلب و شیوایی کلمات در درجه اول مطرح هستن؛ به هیچ عنوان از کلمات تخصصی کارتون (مثل رندر، پست پروداکشن، متریال و…) بیش از اندازه استفاده نکنید.

کارفرما نیاز داره با یک زبان ساده بهش بفهمونید که میتونید کارش رو به نحو احسن انجام بدید؛ طوری که تمام طرح­های قبل اونو فراموش کنه.

یک دفترچه یادداشت داشته باشید و نکاتی رو که درباره خواسته­هاش از پروژه توی صحبتاتون بهش رسیدید رو همون لحظه جلوی خودش یادداشت کنید. این کار باعث میشه که مشتری متوجه بشه شما چقدر به خواسته­ها و صحبتاش اهمیت میدید.

اگه دفتر کار دارید ، عوض نشستن پشت میزتون، کنارش بشینید!

با این حرکت اون کنارتون احساس راحتی میکنه و به اصطلاح صمیمی میشه. و دعوت به یک نوشیدنی عملکرد کلی رو بهتر نمایش میده.

یادتون باشه تا جایی که امکان داره از صحبت درباره مشکلات جامعه دوری کنید و به جاش یک خاطره خوب تعریف کنید که براتون جالب و حتی خنده­دار باشه.

توی حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون، اطلاعات به روز، شناخت متریال­ها و واقف بودن به ترندها ، سبک ها و رنگ ها که چه کمکی میتونن توی روند پروژه بکنن رو کامل یاد بگیرید؛ چون مشتری­های امروز اطلاعات بالایی در مورد پروژه خودشون دریافت میکنن و قبل از اینکه وارد محل کار شما بشن تمام سوالاتشون رو از جمله قیمت پروژه، مراحل انجام کار، زمان لازم، تعداد نیروها و … رو از گوگل پرسیدن پس صادقانه راهنمایی کنید.

یادتون باشه برای برآورد هزینه پروژه به اندازه کافی وقت بذارید و همون لحظه اول قیمت رو نگید.

بعد از بررسی تمام موارد، یک فرم قرارداد ، میزان انجام هر کار ، زمان و فضای نیاز برای طراحی رو به همراه قیمت نهایی و البته وجود یک OFFER توی قرارداد که مثلا قراره یک بخش از کار رو به عنوان هدیه به کارفرما انجام بدید بنویسید. همه ما تخفیف و جایزه رو دوست داریم و یادمون میمونه.

اگه کارفرما با همسرش به دفتر کارتون اومد؛ مراحل اداری، شهرداری و نظام مهندسی و این قبیل کارهای اداری رو فقط با آقای کارفرما و مراحل طراحی داخلی مثل انتخاب کف­پوش، رنگ اتاق­ها و مواردی که مربوط به شمایل کار میشه رو حتما حتما از همسرش بپرسید. با این روش صحبت­های شما بین دو نفر تقسیم شده و همسر کارفرما از اینکه توی صحبت­ها شریکش کردید کلی احساس رضایت میکنه و تا اینجا برد با شما بوده.

در نهایت یکی از مهمترین کارها داشتن یک ایده خوب و جدید برای کاره.

خلاقیت رو با تمام وجود توی ذهن خودتون و همکارانتون شکوفا کنید تا توی برنامه بعدی و پیشنهاد یک ایده به کارفرما بتونید بهش بگید که این طرح اگر اجرا بشه فوق­العاده­س!

اما مهمتر از خلاقیت صداقته! حقیقت رو بگید. برای گرفتن کار از همکارانتون جلوی کارفرما بدگویی نکنید؛ با این کار نه تنها شما توی نگاهش بهتر نمیشید بلکه این رفتار نادرست باعث میشه که توی ذهن کارفرما یک فرد بی­تجربه و کم­سواد جلوه کنید که میخواد با تخریب همکاراش خودش رو بهتر معرفی کنه ،یادتون باشه همیشه نتیجه صداقت و حسن نیت به شما بر میگرده ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سایت محسن انصاری می باشد

طراحی سایت و بهینه سازی سایت توسط توسعه گران آریاز AriazDevs - ۲۰۲۲ ©