مشکلات خانه های قدیمی که قبل از خرید یا اجاره باید بدانید.

به خانه ­هایی که سن ساخت آن­ها بیش از بیست سال باشد، خانه کلنگی گفته می­شود.

این خانه ­ها، برای شما یادآور خانه قدیمی مادربزرگ است که همیشه حس امنیت و آرامش داشت؛ اما این خانه­ها عمر خود را کرده­اند و زندگی کردن در آن­ها مشکلات زیادی دارد. این مشکلات باعث شده بعضی افراد زندگی در آپارتمان­های نوساز را به این خانه­ها ترجیح دهند، اما خانه­های کلنگی و قدیمی می­توانند به اندازه آپارتمان­های نوساز ارزشمند باشند، شاید هم بیشتر.

برای اینکه بتوانید برای زندگی در خانه­های کلنگی آماده شوید باید از قبل با مشکلات آن­ها آشنایی داشته باشید، در زیر به برخی از مشکلات و معایب خانه­های کلنگی اشاره شده است.

  • – بهتر است در صورت خرید خانه کلنگی حتماً تأسیسات داخلی و توکار آن را بررسی کنید.
  • — این خانه­ها با دانش معماران قدیمی ساخته‌شده‌اند و در گذر عمرشان ممکن است دچار فرسودگی در قسمت­های اصلی باشند، از این رو باید قبل از خرید، با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید، هرچند که بسیاری معتقدند این خانه ­ها نسبت به سازه­های آپارتمانی مستحکم­ترند؛ اما بدون مشورت و بررسی، اضافه شدن هزینه­های مقاوم­سازی به دیگر هزینه ­ها نیز محتمل می­گردد.
  • — در سال­های اخیر دستگاه­های جدیدی برای سرمایش و گرمایش به بازار آمدند که در خانه ­های قدیمی در دسترس نیستند و برای به‌روزرسانی، باید جایگزین دستگاه­های قدیمی شوند، در نتیجه افزایش چشمگیر هزینه­ ها را خواهیم داشت.

  • — یکی دیگر از مشکلات خانه­ های کلنگی، نداشتن پارکینگ است. البته این مسئله در خانه­ های بدون حیاط یا با حیاط­های کوچک مسئله­ ساز خواهد شد به طوری که همیشه برای پیدا کردن جا برای خودرویتان مشکل خواهید داشت.
  • — در این خانه­ ها وجود حشرات موذی و بحث سم­پاشی همیشگی است. این خانه­ ها همیشه جایگاهی برای تولیدمثل انواع حشرات هستند که بهداشت خانه و خانواده را در خطر می­اندازند.
  • — دیگر اینکه در این خانه­ها از پنجره­ های قدیمی استفاده شده که نمی­توان از آن­ها به عنوان عایقی مقبول نام برد.
  • — نمای خانه­ های کلنگی از طرح­های امروزی به دور است و نسبت به نمای آپارتمان­های معاصر از تنوع کمتری برخوردار است.
  • — در برخی خانه­های قدیمی امکان تغییر نقشه اتاق­ها و فضاهای داخلی به دلیل احتمال تخریب سقف وجود ندارد، یکی از مشکلات خانه کلنگی در برخی موارد خاص، همین امر است.
  • — با توجه به طرح عمرانی و ساخت و سازها ممکن است که خانه مورد نظر نیاز به عقب­نشینی داشته باشد. بنابراین هنگام خرید این مسئله را بررسی و از میزان عقب­نشینی احتمالی اطلاع حاصل کنید.

در حالت کلی اگر از پس هزینه­های تعمیرات و نگهداری این خانه­ها برمی­آیید، می­توانید آن­ها را به یکی از بهترین گزینه­ها برای سکونت خود تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سایت محسن انصاری می باشد

طراحی سایت و بهینه سازی سایت توسط توسعه گران آریاز AriazDevs - ۲۰۲۲ ©