نحوه برخورد صحیح با نشیمن بدون پنجره!!!

طراحی دکوراسیون نشیمن بدون پنجره یکی از سخت ترین کارها برای یک آرشیتکته. اما طراحی این فضاها هر چقدر هم که پیچیده­تر از نشیمن­های معمولی باشه، بازم با پیروی از اصول تعیین کننده، میشه در حد قابل قبول و حتی بی نظیری انجامش داد.

نحوه­ی طراحی نشیمن­های بدون پنجره تا حدود زیادی از دکوراسیون فضاهای معمولی پیروی میکنه، اما توی یک سری از موارد خاص لازمه که با دقت بیشتر یا راه حل­های جایگزین که انجام دادنشون خیلی ساده­تر از چیزیه که تصور می­کنید و در عین حال بسیار مؤثر هستن وارد عمل بشیم. آخر این مقاله شما چند تا اصل مهم که باید توی طراحی یک نشیمن بدون پنجره رعایت کنید تا به معیارهای یک فضای دلباز و فوق­العاده زیبا نزدیک بشه و محیطی رو به وجود بیاره  که کمبود پنجره توش احساس نشه رو میدونید.

وجود پنجره فضا رو روشن میکنه و جذابیت بصری رو زیاد میکنه و مهم­تر اینکه باعث بزرگتر به نظر رسیدن خونه میشه.

وقتی نشیمن یک خونه پنجره نداره ساکنین خونه از نور طبیعی توی منزلشون محروم هستن و فضا یک حالت گرفته و کسل­کننده به خودش می­گیره. پنجره­ها به فضا حس و حالِ سرزندگی میدن. همه میدونیم که این می­تونه یک مشکل اساسی باشه ولی با یک سری راهکار میتونیم تا حد قابل قبولی این مشکل رو کمرنگ کنیم.

اما اون راهکارها چی هستن؟

  1. ایجاد نقطه کانونی: این کار باعث جلب نگاه­ها میشه، طوری که توجه کمتری برای دیوارهای دیگه و نبود پنجره باقی میذاره. مبلمان رو طوری بچینید که رو به نقطه کانونی باشن. هدف، جلب توجه­ها به نقطه کانونی و پنهان کردن کمبود حضور پنجره­هاس.
  2. آینه: آینه حس پنجره مصنوعی رو برای خونه تداعی می­کنه. توی فضاهای بدون پنجره، برای بالا بردن مقدار نور منعکس شده از آینه­ها زیاد استفاده کنید و از این کار نترسید. روی دکوراسیون آینه­دار هم، به عنوان یک راه عالی برای پرنور جلوه دادن نشیمن حساب کنید.
  3. اکسسوری­های فلزی و سطوح بازتابنده: فلزات هم مثل آینه منعکس­کننده نور هستن پس بهتره یه سری تابلو با فریم فلزی یا دکوری­های فلزی مثل گلدون و شمعدون توی چندجا از فضا در نظر بگیرید.کریستال­ها هم اثر مشابه وسایل فلزی رو دارن؛ یک لوستر کریستال می­تونه نور زیادی رو بازتاب بده.
  4. آثار هنری: اگه یه قاب سفید رنگ یا فلزی داشته باشین با یک پس­زمینه سفید؛ به این ترتیب میتونین روی دیوار حس یک حفره و حس و حال روشنی و سرزندگی رو ایجاد بکنین.
  5. رنگ­­آمیزی: توی نشیمن بدون پنجره بی شک باید از رنگ روشن برای دیوارها و مبلمان استفاده کنید. استفاده از دیوارهای سفید یا آبی بسیار کمرنگ به فضا سرزندگی و زیبایی میده که پنجره ممکنه توی فضا ایجاد کنه.
  6. نورپردازی مصنوعی: نورهای مصنوعی می­تونن نبود نور طبیعی رو جبران کنن. توی یک نشیمن بدون پنجره باید برای نورپردازی مصنوعی خیلی دست­ودل­باز باشید.
  7. ­گیاهان: از گیاهان به مقدار زیاد توی دکوراسیون استفاده کنید. گیاهان، به دکوراسیون زندگی می­بخشن و باعث میشن یک فضای بدون پنجره خفه به نظر نیاد. دقت کنید از گل و گیاهی استفاده کنید که نیازی به نور زیاد نداشته باشن تا بتونن توی فضای بدون پنجره شاداب بمونن و به فضا روح ببخشن.
  8. پرده­های سرتاسری: با استفاده از پرده­های بلند در محل فرورفتگی­های دیوار می­تونید حس پنجره رو توی فضا ایجاد کنید. پوشاندن یک دیوار با پرده باعث میشه بدون پنجره، حسش رو توی اتاق ایجاد کنید. علاوه بر این میتونید به فضا عمق بدید، حتی اگه هیچ وقت پرده­ها رو نکشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سایت محسن انصاری می باشد

طراحی سایت و بهینه سازی سایت توسط توسعه گران آریاز AriazDevs - ۲۰۲۲ ©